Wiek
8–15 lat 
(12 osób w grupie), grupy początkujące
Kontynuacja zajęć p. Marty Pronobis.
Wymagania
- Zainteresowanie programowaniem i matematyką.
 - Umiejętność logicznego i algorytmicznego myślenia.
 - Znajomość szkolnego materiału z matematyki.
 - Umiejętność pracy z systemem Windows, znajomość klawiatury.
 - Kreatywność.
 - Chęć współpracy w grupie.
 
Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty
- Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
 - Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
 - Wykorzystanie elementów matematyki w tworzonych programach.
 - Rozwiązywanie prostych problemów algorytmicznych.
 - Rozwiązywanie zadań graficznych i tekstowych z konkursów informatycznych.
 - Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
 - Rozwiązywanie różnego rodzaju zagadek, łamigłówek, zadań logicznych.
 - Nabycie umiejętności posługiwania się programami graficznymi, np. CorelDRAW.
 - Wykonywanie prac graficznych (ozdoby świąteczne, kalendarze, kartki).
 - Wykorzystywanie gier edukacyjnych, planszowych, historycznych, logicznych.
 
Efekty
Uczestnik umie napisać aplikację w języku Python, rozwiązywać proste problemy algorytmiczne i matematyczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.
Umie rozwiązywać różnego rodzaju łamigłówki, zagadki i zadania.


