Programowanie gier (Logo & JavaScript)

Wiek

9–11 lat, klasa IV–V
(12 osób w grupie), grupy początkujące

Kontynuacja zajęć Scratch z grafiką

Wymagania

  • Umiejętność obsługi komputera np. otwieranie i zapisywanie plików, szybkie pisanie na klawiaturze.
  • Umiejętność wysyłania i odbierania maila z załącznikiem.
  • Bardzo dobre opanowanie szkolnego materiału matematyki i informatyki z klas I-III.
  • Umiejętność logicznego i abstrakcyjnego myślenia.
  • Umiejętność myślenia przez analogię oraz kojarzenia faktów.
  • Umiejętność rozróżniania prawej i lewej strony.
  • Kreatywność

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Korzystanie z podstawowych procedur języka Logo i JavaScript.
  • Tworzenie prostych animacji i gier w Logomocji wykorzystujących grafikę stworzoną za pomocą programów graficznych z pakietu CorelDRAW.
  • Tworzenie animacji i gier w JavaSript.
  • Pojęcia matematyczne potrzebne do pisania programów (np. kąty, własności figur, układ współrzędnych, system dwójkowy, potęgi i pierwiastki).
  • Zagadki i łamigłówki logiczne rozwijające wyobraźnię matematyczną.
  • Gry i zabawy edukacyjne.
  • Udział w imprezach ogólnopałacowych.
Efekty

Uczestnik umie programować proste gry w językach Logo i JavaScript z wykorzystaniem własnej grafiki komputerowej.

Rozkład zajęć
Anna Gałecka–Sulej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
GRUPA 14. początkująca
9 - 11 lat (klasa IV-V)
15.00 - 17.15
sala 335
GRUPA 16.
9 - 11 lat (klasa IV-V)
15.00 - 17.15
sala 335

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
samochody na macie