Wiek
11–13 lat
(12 osób w grupie), grupa początkująca
Wymagania
- Znajomość obsługi komputera.
- Zdolność logicznego myślenia.
- Pomysłowość.
- Zainteresowanie informatyką.
- Znajomość szkolnego materiału matematyki.
Kontynuacja zajęć p. W. Bogdańskiego.
Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty
- Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
- Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
- Kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych w języku Python.
- Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
- Rozwiązywanie zadań tekstowych z konkursów informatycznych, matematycznych i logicznego myślenia.
- Nabycie umiejętności posługiwania się programami z pakietu Corel.
- Doskonalenie umiejętności prezentowania wyników własnej pracy oraz przedstawiania informacji na wybrany temat w różnej formie i postaci.
- Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
- Zastosowanie i korzystanie z urządzeń wspomagających projekty graficzne (np. aparat cyfrowy, tablet, skaner, drukarka).
- Wykorzystywanie nie tylko komputerowych gier edukacyjnych, planszowych historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
- Uświadomienie korzyści i zagrożeń, jakie związane są z korzystaniem z komputera i Internetu.
- Korzystanie z zasobów Internetu.
- Udział w konkursach, imprezach pracownianych i ogólnopałacowych.
Efekty
Uczestnik potrafi tworzyć aplikacje w języku Python z wykorzystaniem modułu Turtle i Math, rozwiązywać proste problemy matematyczne i algorytmiczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.
Wojciech Bogdański Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK | SOBOTA |
---|---|---|---|---|---|---|
GRUPA 5. 11 - 13 lat |
17.45 - 19.15 sala 423 |
16.00 - 17.30 sala 423 |