Programowanie Python z grafiką

Wiek

11–13 lat
(12 osób w grupie), grupa początkująca

Wymagania

  • Znajomość obsługi komputera.
  • Zdolność logicznego myślenia.
  • Pomysłowość.
  • Zainteresowanie informatyką.
  • Znajomość szkolnego materiału matematyki.

Kontynuacja zajęć p. W. Bogdańskiego.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Praktyczne poznanie środowiska Python i podstaw programowania z wykorzystaniem modułu Turtle.
  • Wprowadzenie do wykonywania obliczeń w języku Python.
  • Kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych problemów algorytmicznych w języku Python.
  • Kształtowanie logicznego myślenia, spostrzegawczości i cierpliwości.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych i graficznych z konkursów informatycznych.
  • Nabycie umiejętności posługiwania się programami z pakietu CorelDRAW.
  • Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (kartki okolicznościowe, ozdoby świąteczne, kalendarze, plakaty).
  • Zastosowanie i korzystanie z urządzeń wspomagających projekty graficzne.
  • Wykorzystywanie gier edukacyjnych, planszowych, historycznych, logicznych, łamigłówek przestrzennych.
Efekty

Uczestnik potrafi tworzyć aplikacje w języku Python, rozwiązywać proste problemy matematyczne i algorytmiczne oraz wykorzystywać poznane wiadomości w praktyce.

Rozkład zajęć
Wojciech Bogdański
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK SOBOTA
GRUPA 5. początkująca
11 - 13 lat
17.45 - 19.15
sala 423
16.00 - 17.30
sala 423

Galeria zdjęć Pracowni Informatyki i Matematyki

dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
dzieci na zajęciach w sali do informatyki
samochody na macie