Scratch z robotami

Wiek

10 - 11 lat
(12 osób w grupie), grupa początkująca

Wymagania

  • Znajomość obsługi komputera.
  • Zdolność logicznego myślenia.
  • Pomysłowość.
  • Zainteresowanie informatyką.
  • Znajomość szkolnego materiału matematyki.

Kontynuacja zajęć p. W. Bogdańskiego.

Zagadnienia ogólne, zamierzone efekty

  • Wprowadzenie do programowania mikrokontrolerów i robotów.
  • Tworzenie grafiki i animacji komputerowej (m. in. w pakiecie CorelDRAW).
  • Wykorzystanie grafiki w dokumentach użytkowych (plakaty, kalendarze, karty okolicznościowe, wizytówki, programy komputerowe).
  • Modyfikacja i korekcja zdjęć cyfrowych, fotomontaże (Corel Photo-Paint).
  • Zagadki i zadania logiczne oraz planszowe i komputerowe gry edukacyjne.
  • Wprowadzenie do programowania mikrokontrolerów i robotów.
  • Korzystanie z zasobów Internetu.
  • Umiejętność korzystania z urządzeń wspomagających projekty graficzne np. aparat cyfrowy, tablet, skaner, drukarka, rzutnik multimedialny).
  • Zagadki i zadania logiczne oraz planszowe i komputerowe gry edukacyjne.
  • Ogólne wprowadzenie do programowania, algorytmika.
  • Poznanie sposobu blokowego programowania wizualnego w programach Scratch, MakeBlock, MakeCode.
  • Tworzenie animacji interaktywnych i prostych gier w Scratch'u z wykorzystaniem własnej grafiki.
  • Udział w konkursach logicznych, graficznych i wymagających wiadomości ogólnych (nauczanie zintegrowane).
Efekty

Uczestnik zna techniki tworzenia i modyfikacji prac graficznych oraz potrafi zastosować je w różnych dokumentach.
Zna podstawy programowania, w tym blokowego w Scratch’u.

Rozkład zajęć
Wojciech Bogdański
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
PONIEDZIAŁEKWTOREKŚRODACZWARTEKPIĄTEKSOBOTA
GRUPA 4. początkująca
10 - 11 lat
16.00 - 17.30
sala 423
17.45 - 19.15
sala 423